نقش کافئین در کالری سوزی

سلیمه موسوی
۳ مرداد ۱۳۹۵
47 views
صفر نظر
  • نقش کافئین در کالری سوزی

    مسلماً این روز ها دربارة کافئین و خاصیت کالری سوزی آن مطالب بسیاری شنیده اید. مصرف میزان محدود کافئین، باعث تحریک سیستم مرکزی عصبی و بهبود عملکرد قلب، عضله ها و رگ های خون و کاهش وزن می شود. اما مصرف افراطی آن به تپش قلب و از دست رفتن آب بدن منجر می شود. کافئین با بهبود بخشیدن به میزان انرژی و افزایش دادن میزان متابولیسم، قدرت بدن را برای سوزاندن کالری بیشتر می کند. در این شرایط عملکرد ورزشی بهبود پیدا می کند و حتی هنگام استراحت میزان انرژی که بدن می سوزاند، افزایش می یابد. با هضم کافئین، سلول های چربی مقداری از محتویات خود را رها می کند تا از طریق لیپولیز، چربی به انرژی تبدیل ميكند

    قهوه باعث لاغری می شود؟

    قهوه و چای سرعت متابولیسم را ۸% افزایش می دهد و به جای کربوهیدرات ها از چربی های انباشته شده در بدن استفاده می کند. اگر قبل از ورزش از کافئین استفاده شود، چربی سوزی را افزایش می دهد. دقت کنید که استفادة بیش از اندازة قهوه نیز ضرر دارد و در طول روز نباید بیش از ۲۸۰ mg یعنی ۳ فنجان مصرف شود.

    قهوۀ سبز چیست؟

    این روز ها همه جا حرف از قهوۀ سبز و خاصیت چربی سوزی آن است. قهوۀ سبز در واقع همان قهوۀ معمولی ولی به شکل خام، همان گونه که گیاه چای سبز و چای سیاه یکی است و تفاوت در خام بودن چای سبز است. مقدار آنتی اکسیدان در قهوۀ سبز بیشتر از قهوۀ معمولی است. چون قهوۀ سبز در دمای زیاد قرار نگرفته است دارای کلوروژنیک اسید می باشد که کلوروژنیک اسید دارای خاصیت چربی سوزی می باشد و تاثیر آن در چربی سوزی ۴۷% بیشتر از قهوۀ معمولی است. توجه داشته باشید که تنها با خوردن قهوه نمی توان لاغر شد و باید به همراه آن ورزش کنید.

     

     

  • مطالب مرتبط
  • ارسال نظر